Sokan ódzkodnak a műanyag haspáncéloktól, pedig semmi kézzel fogható tapasztalatuk nincs velük kapcsolatban, csak ültek a metrón már olyan ember mellett, akinek a szomszédjának a nagybátyja motorján volt már ilyen és egyszer hallott valamit ezzel összefüggésben. Ezzel szemben az Acerbis ezer éve gyárt ilyeneket, szóval pontosan tudják mire van szükség, ha egy motor védelméről van szó, nem véletlen használnak ütésálló műanyagot és a 5-6 mm-es vastagság sem elhanyagolható.
A műanyag haspáncélok több előnnyel bírnak a fém testvéreikkel szemben, vegyük ezeket szépen sorba, aztán térjünk rá a hátrányokra is.
A súly
Az egyik legfontosabb, hogy sokkal könnyebbek, mint a fém társaik, a motor súlyát feleslegesen gyarapítani pedig egyikünk sem szereti, inkább faragni szoktunk rajta. Nézzünk egy példát, vegyünk egy Honda Transalp XL750-t, amire elég nagy haspáncél szokott kerülni, mindegy, hogy műanyagról vagy fémről beszélünk. Acerbis esetén ez megáll 2060 grammnál, míg egy alumínium verzió, márkát direkt nem írok, de 4700 gramm, tehát a műanyag haspajzs súlya kevesebb, mint az alumínium fele! Mi ez, ha nem számottevő különbség?
A zaj
Ez egy másik olyan dolog, amit nem szeretünk. Nem kell vájt fülűnek lenni ahhoz, hogy észrevedd, hogy sokkal csendesebb a műanyag haspáncéllal a motor, mert a blokk zaját nem veri vissza ellenben a fémmel, ráadásul a rezgéseket is elnyeli.
Az ár
Mivel nem Svájcban élünk, az ár is egy nagyon fontos kritérium. Az árazás szintén a műanyag védők mellett szól, a fenti meg nem nevezett 4700 grammos példánál maradva, Transalp esetében kevesebb, mint a fele az Acerbis műanyag haspáncélnak az ára, a maradékból pedig sok liter benzin vehető, amit aztán el lehet motorozni.
A szín
Mindenki szereti, ha jól néz ki a motorja, az Acerbis erre is gondolt, mert minden márkához kapható a fekete mellett a rá jellemző színben is a termék. Például KTM esetében narancssárga, Honda esetében piros színben és így tovább. A haspajzsok anyagukban színezettek, szóval nem fog lepattogni róluk a festék, mint a fém verziókról.
Mit tudnak még?
Például a műanyagnak jobbak a csúszási tulajdonságai, jobban csúszik sziklákon, farönkökön vagy egyéb terepakadályokon, mint a fém. De arról se feledkezzünk meg, hogy a műanyag rugalmasabb, mint a fém, és nagyobb ütéseket képes elnyelni anélkül, hogy maradandóan eldeformálódna. Korrodálódni sem képes, mint egy acél haspáncél, szóval nem kell időnként leszedni, eltakarítani és lefesteni, így több idő marad a motorozásra.
Van hátránya is?
A válasz röviden az, hogy igen, bár ez a lista elég rövid, mert csak egy tételt tartalmaz. Ez nem más, mint, hogy az éles tárgyakkal szemben kevésbé ellenálló, mint a fém. Szóval, ha gyakran motorozol éles sziklás helyeken, akkor mi se a műanyag haspajzsot választanánk! Amúgy az Interneten rákerestünk a törött Acerbis haspajzs kifejezésre, de a keresés nem járt sikerrel.
A kinézet
A posztban példaként emlegetett Honda Transalp XL750 haspajzs így néz ki a valóságban. Szerintünk zseniális, főleg, ha még deknivédő is kerül mellé.
Most, hogy már tudtok mindent az Acerbis műanyag haspajzsairól, nincs más hátra, mint szétnézni az ADVGURU webshopjában! Kattintsatok erre a LINK-re! A termékeket folyamatosan töltjük fel a webshopba, ha netán olyan motorhoz kerestek haspáncélt, amit még nem láttok fent, írjatok nekünk és intézzük!